óvoda hírek

•  

Navigációs térkép várakhoz: csodálatos oldal! »

        Játéktár híreink

•  

25% kedvezmény - CSAK ma és holnap- Kreatív termékekre! »

•  

Öko játékok, Karácsonyra is ! »

•  

Karácsonyi játék ötletek »

•  

Hopp-Hoppla-Hopp kooperatív társasjáték »

•  

Újdonságok a Játéktárban! »

óvoda hírek

A boldog gyermek a szülő igazi sikere! (- 50% kedvezmény könyvvásárlásból a Lurkóvilág olvasóinak) »


óvoda hírek

Kooperatív játékok, kooperatív társasjátékok »
Rovat: Okos gyermek - okos játék
2014-11-24

Megint beteg?! Miért beteg? - A betegség lelki okai III. rész - Konkrét tünetek »
Rovat: Gyermekgyógyászat
2014-11-21

Hopp-Hopplá! - újabb kooperációs társasjáték készült »
Rovat: Milyen a jó társasjáték?
2014-11-20

Védekezőképességünk megerősítése »
Rovat: Egészségmegőrzés télen
2014-11-19

Probiotikumok gyermekkorban »
Rovat: Partnereink hírei
2014-11-17

Az immunrendszer megerősítése ősszel »
Rovat: Felső légúti betegségek
2014-11-15

Ahol minden évben újdonsággal várnak minket »
Rovat: Visegrádi Palotában gyerekkel
2014-11-14

Hallod, amit mondok, kisfiam? - Fülproblémák tünete, kezelése és megelőzése »
Rovat: Felső légúti betegségek
2014-11-13

Nátha esetén: vigyem vagy ne vigyem oviba? »
Rovat: Felső légúti betegségek
2014-11-13

Libás versek, mondókák »
Rovat: Óvodai versek - ünnepekre, témákra
2014-11-11

Probiotikum – gyerekeknek »
Rovat: Partnereink hírei
2014-11-10

A boldog gyermek a szülő igazi sikere! (- 50% kedvezmény könyvvásárlásból a Lurkóvilág olvasóinak) »
Rovat: Partnereink hírei
2014-11-06

Hallgass a gyermekedre! - egy igazán jó könyv gyermekneveléshez »
Rovat: Gyermeknevelés
2014-11-06

Tanulási nehézségek felismerése és megelőzése - Mire figyeljünk nagycsoportban? »
Rovat: Fejlesztőpedagógia
2014-11-05

A gyermek biztonságos terei »
Rovat: Család
2014-11-04

 
óvoda hírek

Felső légúti betegségek »

Mivel játsszunk? »

Egészségmegőrzés télen »

 
óvoda blog

Kézzelfogható anyaság

Legfrissebb bejegyzés:
Újévi gondolatok »
2014-02-05

Óvodás gyermek »

Gyermekpszichológia


Gyermekpszichológia



Egy kis színes csakra bevezető (a színterápiához)

Az endokrin ( belső elválasztású ) rendszer és a csakrák szoros kapcsolatban állnak egymással.

Bővebben »



A gyermeki Lét belső bizonytalanságának helyreállítása a színek segítségével: OM-TIRI. Mit kell tudni róla?

Az OM-TIRI® egy komplex, családcentrikus „nevelés - tanácsadó”, nevezhetném, Szeretet - tanácsadónak is. Az OM-TIRI® létrejötte egy több éves folyamat eredménye. Az OM-TIRI® célja a gyermeki Lét belső bizonytalanságának helyreállítása a színek segítségével.

A tradicionális pszichológiai és pedagógiai elvek figyelembe vételével egy holisztikusabb szemléletű módszer került kidolgozásra, melynek elsődleges célja a prevenció,
pld. olyan előadások megtartása a szülők és a pedagógusok részére, melyek ismertetik a „problémás gyermekek” új megközelítésű kategóriáit, a  kiegyensúlyozás lehetőségét, az egészséges életmód szerepét, gyakorlatilag az OM-TIRI® módszert.

 

Bővebben »



Színek titkai sorozat: Türkiz

A manapság legtöbbször előforduló színhez kötődő problémáról szeretnék itt megtapasztalásokat átadni. Ez a türkiz világa. Ez a szín felelős a szívből jövő kommunikációért. Azt halljuk, hogy a gyermek egy őszinte lény, azt gondolom, ez igaz is, azonban számos olyan problémával találkozom, ahol a türkiz terület sérült. Mit is jelent ez azonban gyermekünk esetében?

Bővebben »



Hasznosak-e a versenyek gyermekeink számára? 3. rész: tehetséggondozás / tehetség pont megkeresése

Az első két részben áttekintettük az általános szempontok szerint. Mi a helyzet akkor, ha a gyermek valamely képességeiben hátrányokkal küszködik vagy épp ellenkezőleg, éppen hogy nagyon tehetséges?

Bővebben »



Vekerdy Tamás a gyermeknevelésről. Felkészülés a kamaszkorra. Szabadság. Önállóság.

A lényeg: Élvezzük a gyerekkel az együttlétet, neveljük önállóra a gyereket, és ne terheljük túl különórákkal, hagyjuk, hogy igazi gyermekkora legyen. Szeressük, adjunk olyan érzelmi biztonságot, hátteret, melyre egész életében támaszkodhat. Ne kamaszkorban próbáljunk nevelni, kamaszkorban már engedjük szabadon.
Azok a legsikeresebb felnőttek, akik  lehetettek teljes értékű óvodások, teljes érzelmi biztonsággal, aztán lehetettek teljes értékű kamaszok, akiket szabadon engedtek végre. Először ölelték testi-lelki értelemben, aztán végre tudták hajtani a második mozdulatot, az elengedést (szerk.)

Bővebben »



Hasznosak-e a versenyek gyermekeink számára? 2. rész: kudarcok, stressz

Nem nyerhetünk mindig. A kudarc elviselése pedig nem velünk született képesség.

Bővebben »



Hasznosak-e a versenyek gyermekeink számára? 1. rész: énkép, önbizalom

Na, ki lesz az angyal? ̶ Talán sokunknak ismerősen cseng ez a mondat. Gyerekkorunkban gyakran hangzott el az asztalnál, amikor evés helyett inkább beszélgettünk, vagy játszadoztunk egymással és szüleink, nagyszüleink így próbáltak bennünket ösztönözni arra, hogy minél előbb üres legyen a tányér. Angyal pedig csak egy volt: a győztes. Itt kezdődtek az első megmérettetéseink…

Bővebben »



Szorongó gyermek, szorongató nagyvilág

Sok gyermekről elmondható, hogy többször is sorban állt, amikor a bátorságot, talpraesettséget osztogatták, ugyanakkor legalább annyian vannak azok is, akik félénkek, visszahúzódóak és önbizalom hiánnyal küszködnek. A két pólus közti skála persze igen széles, és mindenki nagyjából tudja, saját csemetéje hol foglal azon helyet.

Bővebben »



Bátortalan a gyerek?

Sok olvasói levél érkezik a szerkesztőségbe, amelyben szülők arról számolnak be, hogy gyermekük bátortalan, nem elég kezdeményező, inkább sodródik az árral, vagy könnyen befolyásolható. Érdemes elgondolkoznunk azon, hogy ennek mi állhat a hátterében.

Bővebben »



Határok a gyerekek és a felnőttek világa között 1. rész: Meztelenség

Családonként nagyon eltérő lehet a hozzáállás a meztelenséghez, a testi kontaktus megnyilvánulásához a gyerek előtt. Van, aki minden további nélkül beengedi a fürdőszobába, sőt az egész család együtt pancsol, mások még fehérneműben sem szívesen mutatkoznak, ha gyermekeik is látják őket. Ugyanilyen tág határokról beszélhetünk a párkapcsolat területén, míg valamelyik szülőpár teljesen természetesen csókolja meg egymást a gyerekei előtt, más ettől is feszélyezve érzi magát.

Bővebben »



Türelem - A fejlődés szeretetteljes átölelése

"A türelem és a szeretet ugyanazt jelenti gyermekeink számára. A felnőttektől tanult és a temperamentumuk engedte türelmi hőfok határozza meg, hogyan tudják önmaguk és mások felé továbbadni, kapcsolataikban megjeleníteni a türelmet."

Bővebben »



Újévi szösszenet: az Ünnepek levezetése

Nemcsak az ünnepi készülődésnek, ráhangolódásnak van meg a sajátos lelki folyamata, hanem a Karácsony, Szilveszter környéki felfokozott hangulatból vissza is kell csöppenni a valóságba, és a megszokott rutinba. Mindez nekünk, felnőtteknek sem megy zökkenőmentesen, ezért azon se lepődjünk meg, ha a gyerekek az ünnepek lezajlása után ingerlékenyebbek, nehezebben kezelhetőbbek.

Bővebben »



A dackorszak helye a gyermek és a szülő életében

A dackorszak csúcspontja 3 éves korra tehető, amikor a gyermek éntudata megszilárdul, és kellő énerővel rendelkezik ahhoz, hogy saját akaratának, elképzeléseinek, hangot adjon. Lényeges számára, hogy visszajelzést kapjon róla, miként tud hatni környezetére. 

Bővebben »



Az óvodáskorú gyermek mágikus gondolkodásáról - Bábok és a mese

A közép és nagycsoportos óvodások - miközben érdeklődésük nem szűnik meg az egyszerű, mindennapi életet ábrázoló történetek iránt sem - lassanként átlépnek a „valódi", a tündérmesék korszakába. Nem véletlen, hogy a számukra készült bábjátékok hosszabbak, bonyolultabb szövegűek és csillogóbbak, megjelennek bennük a hagyományos meseelemek is, a gonosz boszorkány, a jó tündér, a hétfejű sárkány.

Bővebben »



A kisgyermek és az alvás

Mitől alszik jól egy gyerek? Ha tudja valaki az egyetemes választ, akkor azt hiszem, pályázhat az összes világszinten learatható elismerésre, a Nobel díjtól a Pulitzer díjig, de talán még az Oscart is megkockáztatom.

Bővebben »



Veszteség feldolgozás óvodás korban - költözés, válás

Az óvodáskorú gyermekek számára a veszteség válság. A megélt válság-helyzetek előterében sokszor nagyon hasonló tüneteket láthatunk. Döbbenet, levertség, fájdalom, félelem, szorongás és értetlenség. Olyan tünetek jelenhetnek meg, amik nagyobb védelemre, odafigyelésre ösztönöznek bennünket, szülőket, mint pl. az átmeneti ágybavizelés, alvási, étkezési nehézségek.

Bővebben »



A gyermeki gyász - 1. rész

Mindannyiunknak vannak veszteségei, amikkel mindannyian másképp találkozunk. Más környezeti háttérrel, más emlék- és tapasztalatkészlettel, megküzdési stratégiákkal, életfilozófiával, hit- és hiedelemrendszerrel ér bennünket akár „programozottan" a veszteség, mint egy költözés, akár váratlanul, mint a gyász.

Bővebben »



A gyermeki gyász - 2. rész

Mindannyiunknak vannak veszteségei, amikkel mindannyian másképp találkozunk. Más környezeti háttérrel, más emlék- és tapasztalatkészlettel, megküzdési stratégiákkal, életfilozófiával, hit- és hiedelemrendszerrel ér bennünket akár „programozottan" a veszteség, mint egy költözés, akár váratlanul, mint a gyász.

Bővebben »



Veszteségek feldolgozási lehetősége kineziológiával

Tomi anyukája kineziológushoz viszi kisfiát. Reméli, hogy ez a szelíd gyógymód segíthet 6 éves gyermekén, akinek néhány hete aggasztó tünetei vannak: nagyon fél az egyedülléttől, ragaszkodik édesanyja folyamatos jelenlétéhez. Korábbi kedves barátai látszólag nem érdeklik, az óvodában sem marad szívesen és nagyon megrémítik olyan hétköznapi dolgok, mint az esős idő.

Bővebben »



Hogy a családi nyaralás valóban élmény legyen...

Minden szezonban olvashatunk a magazinokban arról, hogyan készüljünk a nyaralásra, mi alapján válasszunk úti célt, mit csomagoljunk be és mit ne, hogyan érezzük jól magunkat a családunkkal vagy a barátainkkal. A számos jó ötlet mellett nem árt tisztázni magunkban, mit is jelent számunkra a nyaralás?

Bővebben »



Tűzoltó leszek, s katona - a szerepjátékokról

Szüleinkkel való kapcsolatunkban gyermekek vagyunk, de gyermekünkkel szemben mi vagyunk a szülõk. Meg kell felelnünk a házastársi szerepnek, a munkahelyünkön az adott beosztásban fõnökként vagy beosztottként kell viselkednünk. És még sorolhatnánk. Nincs is ezzel baj, hiszen ha mindenhol önmagunk tudunk maradni, akkor semmiféle meghasonlást nem okoz ez. Az óvodáskorú gyermekek (és gyakran még a kisiskolások) kedvelt játéka a szerepjáték, amely mint a legtöbb játék, túlmutat saját határain...

Bővebben »



Testvérek, az elkötelezett életkísérők 1. rész

T est és vér... Olyan kötelékek, amelyeket nem kezdhet ki semmilyen erő, kon­fliktus, neheztelés, harag.... Kötélerős kötés. Mindig, minden helyzetben. Ahogyan ezt számtalanszor megfigyelhettük az ikrek gyönyörűséges kötelékében. 

Bővebben »



Testvérek, az elkötelezett életkísérők 2. rész

T est és vér... Olyan kötelékek, amelyeket nem kezdhet ki semmilyen erő, kon­fliktus, neheztelés, harag.... Kötélerős kötés. Mindig, minden helyzetben. Ahogyan ezt számtalanszor megfigyelhettük az ikrek gyönyörűséges kötelékében. 

Bővebben »



Szükséges-e a verseny gyermekeinknek?

Mit kell tudni egy jó versenyzőnek? - tehetjük fel a kérdést, vagy ebben az újságban fogalmazva, mire kell felkészítenünk óvodás gyermekünket, hogy megállják a helyüket a verseny világában? Egy jó versenyzőt mindig magabiztosnak, talpraesettnek, minden célt- elérőnek, erősnek, bátornak, minden problémával megküzdőnek látunk, és közben talán mindannyian végiggondoljuk, mennyi mindent kell ezért tennie születésétől kezdve.

Bővebben »



Legyünk együtt a gyerekkel! De mikor, mennyit és milyen formában? 1. rész

Mi számít minőségi együttlétnek? Használhat-e a gyerekkel való kapcsolatomnak egy kis távolság? Mikor érzem én igazán jól magam a gyerekem társaságában?

Bővebben »



Legyünk együtt a gyerekkel! De mikor, mennyit és milyen formában? 2. rész

Sorozatunk 2. részében további csapdahelyzeteket mutatunk be. A mai kor információ- és programdömpingből nehéz kiválasztani a nekünk legmegfelelőbbet, de mindenki próbáljon a saját igényei, anyagi lehetőségei és aktuális élethelyzete mentén válogatni.

Bővebben »



Az érintés

Az érintés szónak különleges ereje van. Szótövében ott található az ér szó, melyben az „é” hang a legszélesebb hangunk, az „r” pedig a legpergősebb dinamikát adja a magyar nyelvben. Minden szavunk, ami evvel a szótővel indul, ezzel a belső ritmussal jelzi: elérünk valahova. Ha valakit megérintünk, akkor ő valószínűleg érdekel bennünket, az érintéssel érzelmek keletkeznek bennünk, ha valakit megérintünk, megérezve őt meg is értjük. Ha valakit jól értünk, azt értékeljük. Értékessé, érdemessé válik számunkra. Milyen messze értünk az érintéstől!

Bővebben »



Bábozni jó! 1. rész

Igen ám, de vajon minden gyereknek megfelelő ez a módszer? Ez a kérdés manapság sajnos nagyon aktuálissá kezd válni!

Kezdjük tehát onnan, hogy a bábozásnak, a bábterápiának mi a lényege, miben különbözik a többi pszichológiai módszertől.

Bővebben »



Bábozni jó! 2. rész

A bábozás rengeteg pozitív hatása mellett tudnunk kell azt is, hogy nem minden gyermek alkatához illk ez a fajta terápiás módszer.

Bővebben »



Válás a családban 3. rész "Elvált szülők gyereke vagyok"

Valamelyik nap a villamoson elcsíptem egy beszélgetést egy tizenhat-tizennyolc évesekbõl álló társaságban. Kiderült, hogy a lány szülei elváltak, mindkettõ új családot alapított, ahonnan féltestvérei is születtek. Ezután pedig arról számolt be, hogy újra kibékültek, és most együtt él apja-anyja, valamint õ is velük egy háztartásban. Mindenki csodálkozva és örömmel hallgatta ezt a nem tipikus élethelyzetet, és úgy véleményezték, hogy ez milyen nagyszerû dolog.

Bővebben »



Válás 2.rész- Hogyan kezeljük a gyereket, ha már ténykérdés a válás?

Talán százszor is leforgatja magában a szülő azt a filmet, mikor, hogyan, és milyen körülmények között, kinek a társaságában fogja bejelenteni gyermekének azt, hogy anya és apa úgy döntött, elválnak útjaik. Gondolatban lejátssza magában a gyermek várható reakcióit, talán még azt is, hogyan fogja megnyugtatni, mivel fogja gyorsan kiengesztelni, mi az a néhány szó vagy mondat, amely biztosan el fog hangzani a szájából.

Bővebben »



Válás a családban, 1. rész

Vajon miből lehet észrevenni, ha egy párkapcsolat megromlik? Mi az, ami a párok életében egyre kevésbé fordul elő ilyenkor?

Bővebben »



Testvérféltékenység? - "Anyu! Én mikor leszek olyan, mint Barnus?"

Amikor meghallottam, hogy követlező lapszámunk fő témája a testvérkapcsolatok, azt gondoltam, hogy ehhez igazán van hozzáfűznivalóm, tekintve, hogy nyolc gyermekem van… Azonban rájöttem, nem is olyan egyszerű szavakba önteni mindazt, ami naponta velünk történik.

Bővebben »



A csendben születő hang - avagy a belső hang kialakulása

Vajon szüksége van-e óvodás korú gyermekeinknek a Csendre?
A hangot csend veszi körül. Hangot akkor hall az ember, amikor beáll a csend. A hang  t a r t.  Eltart egy darabig és mégis vég és kezdet nélküli... (Georgiades)

Bővebben »



Nézze vagy ne nézze? - A televíziózásról

Mit csináljak vele otthon?… Mit csináljak vele, hogy nyugodtan végezhessem a dolgomat?… Hogyan bírjam rá, hogy egy kicsit csendben legyen? …hogy ne rohangásszon ki percenként, hogy ő most unatkozik?” „Kapcsold be a TV-t!…Mit szeretnél nézni, válassz ki egy DVD-t!…Nézd meg újra azt a filmet!”

Bővebben »



A kisgyermek és a televizió

Felkértük Dr. Neuwirth Magdolna országosan ismert gyermekneurológust, elemezze neurológiai szempontból a tévézés kisgyermekekre kifejtett hatását.

Bővebben »



Ünnep - az ajándékba kapott idő

Újra ünnepre készülõdünk, a gyermekekhez talán legközelebb álló ünnepre, a Karácsonyra. A keresztény felfogás szerint egy világra jött Gyermeket köszöntünk, aki minden gyermek számára megadja a lélekközelség, a lélekhasonlóság élményét: „Olyan kicsi, mint én, olyan szerethetõ. Mindenki csak róla beszél.” Ugyanakkor nagylelkû, és ajándékot hoz, mindenkinek, bízunk benne, nekünk is. Az ajándék különleges „angyal-csomagként” érkezik.

Bővebben »



A mozgás öröme a kezdetektől...

Minden mozgásforma, mozgásos játék célja, hogy segítse a gyermeket természetes belső ritmusához viszszatalálni, ősi mozgásformáit újra felfedezni. Mindebben önmagát tanulja, alakítja, gyógyítja.

Bővebben »



Levél a Szülőknek az iskolaérettség kapcsán

Kedves Szülők!

Minden 6. évükhöz közeledő gyermek életében felmerül a kérdés, hogy fizikailag, érzelmileg, kapcsolatteremtő képességeiben és értelmileg egyensúlyban van-e önmagával. A maga természetességében alakuló belső fejlődés, integráltság megengedi-e, hogy képes legyen kreatívan, önmagát jól „használva” egyedül és csoportban is jól játszani az óvodában, megfigyelhető-e, hogy érdeklődése egyre inkább a külvilág felé fordul, sokat tud és szeret tanulni a világból, s mindehhez képes viszonylag kiegyensúlyozott érzelmi állapotot biztosítani.

Bővebben »



Délutáni pihenő - óvodáskorban

Ha aludni talán nem is szeret mindenki felnőtt korára, de abban biztosak lehetünk, hogy alvásra mindenkinek szüksége van. Minél fiatalabbak vagy idősebbek vagyunk, annál inkább. Egy kisgyermek élményekkel teli délelőttje, és az ebéd „fáradalmai” után a testnek jól esik a csend és a pihenés (minden belső folyamat ezt kívánja).

 

Bővebben »



Mese, egyidejűség, az idő dinamikája a gyermek világában

Egyszer volt, hol nem volt, az Üveghegyen innen, az Óperenciás tengeren túl… E szavak hallatán (és csakis ezek után), a gyermekek „kilépnek” a föld – téri és idői – koordinátáiból. Belépnek egy tág, képzelet vezérelte birodalomba, ami soha nem nélkülözheti a valóság cselekvő jelenlétét.

Bővebben »



A család (szeretet-szolgálat)

Ha a családra gondolunk, akkor sok minden felmerül bennünk. A család „szent egység”, véd- és dacszövetség – mondhatjuk. „Mindenki egyért, egy mindenkiért.”

Bővebben »



Egymásra hangolódást, beszoktatás helyett!

Amikor mi, szülők először visszük óvodába az alig három éves gyermekünket, - még akkor is, ha jártunk már bölcsödébe – izgulunk, olykor összeszorul a torkunk. Megpróbálunk felkészülni a váratlan eseményekre, gyermekünk reakcióira, de titokban, legbelül érezzük, rólunk is szól a helyzet: kiáll­juk-e a próbát? 

Bővebben »



A gyermek biztonságos terei

...Saját fizikai határaikat olykor személyre sza­bottan, szűk, önmagukat erősítő térrel ve­szik körül (kuckóval, sállal, pokróccal). Szeretnek kis helyen biztonságban, védetten „lenni”. Ez az állapot visszaviszi őket abba a meleg, elfogadó állapotba, amit akár a várandósság, vagy akár a korai életszakaszban élhettek meg, és ahol újra meg újra feltöltődhetnek,(...)

Bővebben »



Játszóvá válni, játszótársnak lenni, játszani...

A gyermek tudja, a jóság önmagában van, „kéznél van”. A fantá­ziája segítségével megsokszorozza a benne létező jót, legyőzi a megjelenő „rosszat”, felkészül az ÉLETRE. Az óvodás korban pedig: A JÁTÉK: MAGA AZ ÉLET.

Bővebben »



Az érintés fejlődésre gyakorolt hatásának kísérlete

Számos kutatás kimutatja, hogy a többet érintett gyermekek, akiket szeretettel vesznek körül, gyorsabban, egyenletesebben fejlődnek, a világot megismerő, befogadó kapacitásuk meg­sok­szorozódik, információfeldolgozó stratégiáik fejlettebbek, mint azoké, akik nélkülözik az érintést.

Bővebben »





Az óvodás gyermek »

Színterápia »

Sport óvodáskorban »

Gyermekkönyvek a Tessloff-Babilontól »

Tanulás - csak játékosan! »

Gyermekrajz »

Kulturális nevelés »

Gyermekpszichológia »

Logopédia, beszédfejlődés »

Fejlesztőpedagógia »

Gyermeknevelés »

Zenei nevelés »

Érzelmi nevelés »

Jobbkezes vagy balkezes? »

Viselkedések, temperamentumok »

Környezeti nevelés »

Asztrológia »

Enneagram »

Családi történetek »


Óvodában, közösségben »

Óvodai jelentkezés, beiratkozás »

Óvodakezdés, Óvodai beszoktatás »

Iskolakezdés 2013 - Leggyakoribb kérdések »

Óvodai nevelés »

Iskolaérettség »

Óvodai élet »

Óvodai versek - ünnepekre, témákra »


Szerves műveltség »

Szerzők, könyvek, szellemi nagyjaink »

Magyar ház »

Óvodai játékok az évkörben »

Viselet, öltözködés »

Ünnepeink az évkörben »

Baranta »

Népi játékok »

Jeles napok »


Egészséges óvodáskor »

Felső légúti betegségek »

Lúdtalp, bokasüllyedés, egészséges gyermekláb »

Adj neki sok gyümölcsöt, zöldséget! »

Hőségriadó! »

Homeopátia »

Gyermekgyógyászat »

Táplálékérzékenység, allergia »

Egészségmegőrzés télen »

Gyermek fogápolás »

Táplálkozás: egészségesen! »

Sóterápia »

Bach-virágterápia »

Milyen a jó gyerekcipő? »

Természetgyógyászat »


Kreatív sarok »

Találós kérdések »

Pipalisták »

Visegrádi Palotában gyerekkel »

Gyerekzsúrok »

Játékok - amikre nyáron van igazán idő! »

Lakásdíszek - Kreatív húsvét 2. »

Húsvéti tojások - Kreatív húsvét 1. »

Kreatív sarok - újrahasznosítás! »

Barkácsolós játékok »

Kreatív nyár »

Kreatív Arcfestés - állatminták »

Kreatív Iskolakezdés »

Kreatív Tavasz »

Kreatív karácsony - gyerekekkel »

Farsangi jelmezek »

Rajzolgatós játékok »

Mozgolódós játékok »

Alkossunk ősszel is! »


Aktuális témáink

Felső légúti betegségek »

Mivel játsszunk? »

Egészségmegőrzés télen »


ÓVODALÁNC óvodák írásai

Óvodalánc hírek »

Környezeti nevelés az óvodákban »

Mesterségek az óvodáinkban »

Zenei nevelés óvodáinkban »

Egészséges életmódra nevelés óvodáinkban »

Márton nap az óvodákban »

Adventi készülődés óvodáinkban »

Mikulás várás óvodáinkban »

Víz világnapja az óvodákban »

Óvodák születésnapja és óvodások születésnapja »

Anyák Napja szép ünnepére... »

Dajkának, dadusnak lenni jó! »

Hagyományőrzés az óvodában »

Sport az óvodáinkban »

Mese az óvodáinkban »

Játék óvodainkban »

Művészeti nevelés óvodáinkban »

Közösségépítés az óvodák irányításával »

Nemzeti ünnepeink »

Állatok világnapja az óvodákban »

Farsang az óvodáinkban »

Óvodai ballagás, évzárók »

Húsvétra készülődés óvodáinkban »

Szüret és vásár az óvodában »

Madarak és fák napja »

További írások »

Óvoda bemutatkozók »

Óvodalánc óvodák írásai »

Óvodalánc óvodák: szülői írások »

Óvodalánc óvodák gyermekrajzai »