Óvodalánc ovik: szülők az óvodákról :) | Miért szereti a Down szindrómás Fannika a Nardini óvodát?
     
óvoda hírek

        Játéktár híreink

•  

Ovis Ballagásra ergonómikus iskolatáskát ajándékozz! »

•  

Djeco Újdonság! »

•  

DIY Csináld magad Djeco készletek »

óvoda hírek

óvoda hírek

Versek sárkányokról »
Rovat: Szent György hava: a sárkányos hónap!
2019-04-04

Milyen halat adjunk és milyent ne a gyereknek? »
Rovat: Táplálkozás: egészségesen!
2018-12-07

Szüreti mulatság az óvodában »
Rovat: Szüret és vásár az óvodában
2018-10-08

Hagyományápolás, szüreti felvonulás »
Rovat: Óvodalánc óvodák írásai
2018-10-04

Szüreti vígasság a Lurkó Kuckó Óvoda szervezésében »
Rovat: Óvodalánc óvodák írásai
2018-10-03

Siklósi ovisok szürete »
Rovat: Szüret és vásár az óvodában
2018-10-01

Varázsjátékok, a Szocioemocionális Pedagógiai Terápia (SZPT) játékai az óvodai és az iskolai mindennapokban »
Rovat: Gyermekpszichológia
2018-09-26

Vidám évnyitó hét az óvodában »
Rovat: Óvodalánc óvodák írásai
2018-09-01

Óvodakezdés - praktikus tanácsok 2. »
Rovat: Óvodás leszek! Óvodakezdéshez tanácsok
2018-08-22

Milyen lesz a 2018/19-es iskolai év? »
Rovat: Iskolakezdés - Leggyakoribb kérdések
2018-08-13

Nyári élet az óvodában »
Rovat: Óvodalánc óvodák írásai
2018-07-05

Nyári népmeséink-Az évkörhöz illeszkedő népmesék 2.rész »
Rovat: Nyár óvodás korú gyermekkel
2018-07-02

A Sárkánykalandok Hévízen folytatódnak »
Rovat: Partnereink hírei
2018-07-01

Fessünk jéggel! »
Rovat: Játékok - amikre nyáron van igazán idő!
2018-06-30

Játékos tanulás - a nyári szünetre »
Rovat: Fejlesztőpedagógia
2018-06-11

 
óvoda hírek

Iskolás leszek! »

Iskolakezdés - Leggyakoribb kérdések »

 
      Nardini Napköziotthon összes írása (37)



Nardini Napköziotthon, Székelyudvarhely

Miért szereti a Down szindrómás Fannika a Nardini óvodát?

Fanni lányom hét éves múlt augusztusban, jelenleg iskola előkészítő csoportba jár. Ő down szindrómás. 3 éves korában elkezdte óvodai életét, a székelyudvarhelyi Nardini Óvodában.

 

Eleinte nagyon visszahúzódó volt, sokáig szemlélte társai játékát, majd nagyon óvatosan közeledett feléjük. A csoport segítőkészen fordult felé, szinte kivétel nélkül. Ebben az óvónőknek is nagy szerepünk volt, valamint a intézmény szemlélete egyedülálló a környékünkön, vallásos szellemiségben nevelik a gyermeket, aminek értékteremtő ereje volt, van és lesz. Egyértelműen úgy döntöttünk a családdal, hogy Fanninak itt van a legjobb helye. És az eltelt évek ezt igazolták.

Az óvoda a szocializációs képességét is építette, hangsúlyozva az intézmény szerepét, e fejlesztés meghatározó Fanni életének alakulásában. Az óvoda sikeresen alkalmazza Értelemorientált Egységes Pedagógia (úgynevezett Kett-módszer-t) aminek értelmében, a nevelés az egész ember nevelésére irányul, ami azt jelenti, hogy figyelembe veszik a gyermek testi – szellemi - lelki dimenzióit, és mindhárom területre azonos mértékben hatnak, mivel fontos tényező a kisgyerekek nevelésében az érzelmi biztonság, a derűs, oldott légkör, jó közérzet, nyugalom, érzelmi kiegyensúlyozottság.

Mivel az óvoda egy másik elve a feltétel nélküli elfogadás, a gyermekek megtanulják a másokkal való törődést, egymás elfogadását. Fanni nagyon jól érzi ebben a környezetben magát. Szemmel láthatóan fejlődik, mozgás, kommunikációs, vizuomotoros, alapkészségek terén is, amely végső célja tulajdonképpen az iskolára való felkészítés is.

A csoportban a gyermekek elfogadóak, természetesen viselkednek a mássággal szemben, nem diszkriminálnak. Tudják, Fanni ugyanolyan kisgyermek, mint ők, mégis valamiben különleges, kicsit más. Azonban mindannyian mások vagyunk valamiben.

Úgy gondolom, hogy a sajátos nevelési igényű kislányom jelenléte a csoportban mindenképpen komoly értékeket hordoz, pozitívan hat a többségi gyermekekre is.

Fanni is, mint általában a DS gyerekek nagyon sokat tanulnak egészséges társaik nyelvi és társas fejlődésének megfigyelésével, ugyanakkor a normál fejlődésű gyerekeknek is előnyére válik, ha egy speciális igényű társuk lehet: megtanulnak úgy gondoskodni, hogy közben ne nyomják el a társukat és korán megtanulják elfogadni a másságot.

Fanni fejlődése leginkább annak köszönhető, hogy nem a tanmenet szerint, hanem az

Ő egyéni haladási, értelmi, érzelmi szintjéhez viszonyított ütemben foglalkoznak vele.

Az együttnevelést fontosnak tartom a szabadfoglalkozásoknál, a tanulási helyzetben időnként egyéni igényeknek megfelelően kell eljárni. A beilleszkedés szempontjából nagy jelentősége van, hogy „normális”, magatartásmintákat tanul, közösséghez tartozik. A gyerekek szempontjából fontos, hogy megismerik a „más”-ságot, meg tanulnak segíteni, türelmesnek lenni.

Nagyon sokat köszönhetünk az óvodának, vezetőjének, óvónéniknek és a dadusnak Figyelembe véve a gyermekem képességeit, segítették beilleszkedését a közösségbe, segítették többek közt szocializálódni, és ami a legfontosabb, Fannit boldognak és kiegyensúlyozottnak  látom, minden szülőnek ez a legnagyobb öröm.

Hálával és köszönettel tartozunk a napközinek adja Isten hogy legyen erejük, energiájuk ezt a  munkát folytatni, mert nagy szükség van rájuk. A napközi munkássága egy pozitív és követendő példa az integrációs nevelés és oktatás felé!

Mihály Izabella, szülő

 

A fenti írás megjelenési dátuma a lurkovilag.hu óvodai portálon: 2012-11-07



»  



'Óvodalánc ovik: szülők az óvodákról :)' rovat további cikkei:
Szülői írás az óvodaválasztásról: Miért éppen a Karikás?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem a Mi Óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért választottuk?
Miért szeretem az óvodánkat? - Rövid kis gondolat a mi óvodánkról, egy apuka szemszögéből.
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Mit szeretünk az óvodánkban?
Ha még lenne több gyerekem...........
Miért szeretem a mi ovinkat?!
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Itt nem szégyellnek Istenről beszélni – ezért is szeretem!
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
„Körözd le a hulladékot!”- az óvodában is
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szereti a Down szindrómás Fannika a Nardini óvodát?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodát?
Miért szerettem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Patakparti ovis a gyerekem!
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért is a mi ovink, miért is a jásztelki óvoda?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szerettem unokáim óvodáját?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodámat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem a Mosolygó ovit?
Miért szeretem az óvodánkat?
Márton napi lámpás felvonulás
Nyílt fociedzés, és néhány szó arról miért is örülök, hogy gyermekem a Mosolygó oviban jár
Miért szeretem az óvodámat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?
Miért szeretem az óvodánkat?

Tetszett a cikk? Ajánld ismerőseidnek!
Megosztás

Szeretnél első kézből értesülni heti vezércikkünkről, legfrissebb híreinkről?
LurkóVilág hírlevél feliratkozás »

Csatlakozz: Facebook/LurkoVilag »





Az óvodás gyermek »

Környezeti nevelés »

Sport óvodáskorban »

Enneagram »

Érzelmi nevelés »

Tanulás - csak játékosan! »

Gyermekrajz »

Színterápia »

Kulturális nevelés »

Gyermekpszichológia »

Logopédia, beszédfejlődés »

Fejlesztőpedagógia »

Gyermeknevelés »

Zenei nevelés »

Jobbkezes vagy balkezes? »

Viselkedések, temperamentumok »

Asztrológia »

Családi történetek »


Óvodában, közösségben »

Óvodás leszek! Óvodakezdéshez tanácsok »

Panka óvodába megy! (szülői blog) »

Óvodai jelentkezés, beiratkozás »

Óvodai kirándulások »

Iskolakezdés - Leggyakoribb kérdések »

Óvodai nevelés »

Óvodai élet »


Szerves műveltség »

Szerzők, könyvek, szellemi nagyjaink »

Magyar ház »

Aranyalma Páros »

Viselet, öltözködés »

Ünnepeink az évkörben »

Baranta »

Népi játékok »

Jeles napok »


Egészséges óvodáskor »

Felső légúti betegségek »

Lúdtalp, bokasüllyedés, egészséges gyermekláb »

Adj neki sok gyümölcsöt, zöldséget! »

Hőségriadó! »

Homeopátia »

Gyermekgyógyászat »

Táplálékérzékenység, allergia »

Egészségmegőrzés télen »

Gyermek fogápolás »

Táplálkozás: egészségesen! »

Sóterápia »

Bach-virágterápia »

Milyen a jó gyerekcipő? »

Természetgyógyászat »


Kreatív sarok »

Gyerekzsúrok »

Találós kérdések »

Pipalisták »

Visegrádi Palotában gyerekkel »

Játékok - amikre nyáron van igazán idő! »

Vidám tél! »

Szent György hava: a sárkányos hónap! »

Lakásdíszek - Kreatív húsvét 2. »

Kreatív Tavasz »

Húsvéti tojások - Kreatív húsvét 1. »

Kreatív sarok - újrahasznosítás! »

Barkácsolós játékok »

Kreatív nyár »

Kreatív Arcfestés - állatminták »

Kreatív Iskolakezdés »

Farsangi jelmezek »

Rajzolgatós játékok »

Mozgolódós játékok »

Alkossunk ősszel is! »


Aktuális témáink

Iskolás leszek! »

Iskolakezdés - Leggyakoribb kérdések »


ÓVODALÁNC óvodák írásai

Óvodalánc hírek »

Zenei nevelés óvodáinkban »

Egészséges életmódra nevelés »

Márton nap az óvodákban »

Ősz az óvodákban »

Adventi készülődés óvodáinkban »

Környezeti nevelés az óvodákban »

Mikulás várás óvodáinkban »

Víz világnapja az óvodákban »

Anyák Napja szép ünnepére... »

Farsang az óvodáinkban »

Madarak és fák napja - május 10. »

Óvodák születésnapja és óvodások születésnapja »

Óvodalánc ovik: szülők az óvodákról :) »

Mesterségek az óvodáinkban »

Hagyományőrzés az óvodában »

Sport az óvodáinkban »

Húsvétra készülődés óvodáinkban »

Mese az óvodáinkban »

Játék óvodainkban »

Művészeti nevelés óvodáinkban »

Dajkának, dadusnak lenni jó! »

Nemzeti ünnepeink »

Állatok világnapja az óvodákban »

Óvodai ballagás, évzárók »

Szüret és vásár az óvodában »

Közösségépítés az óvodák irányításával »

További írások »

Óvoda bemutatkozók »

Óvodalánc óvodák írásai »

Óvodalánc óvodák gyermekrajzai »